ONZEKERHEDEN

 

ONZEKERHEDEN

 

A

Op een dag paste de trouwring aan mijn linker ringvinger beter om mijn rechterpink. Ik wist hoe laat het was. Dieet.

B

Een literair schrijver, gevraagd naar waarover zijn roman gaat, kan alleen maar het antwoord schuldig blijven. Over alles, met name.

C

Ik ben twee keer naar het optreden van een stand-upcomedian geweest. De eerste en de laatste keer. 

D

Ze zijn al zoveel jaren samen met ‘die kanjer’. De zonnebril moet op geweldige welstand wijzen. De bijsluiter bij hun bord: ‘Meer moet dat niet zijn.’ Facebook? Fakebook.

E

Ik was niet op de uitvaart van mijn buurman, maar hij was evenmin op de mijne. Zeker weten.

F

Kun je leven van het schrijven? Ja hoor: een leven op later en dood.

G

Kleren, schat? Niks van aantrekken.

H

Een goed geheugen kan ook de hel zijn. Men gelooft je niet omdat men zelf niet over zo’n geheugen beschikt. Dan ben je een leugenaar.

I

Mensheid: het meervoud van men. Mensdom: maar wel dierenrijk.

J

Hoe iemand als genie of geniaal (h)erkennen als niemand anders ook zo is?

Zekere schrijver: Joris Denoo

(vervolging voorzien)